torsdag 26 april 2012

Torsdag 26e april

Det är torsdag och jag tvättar...intressant...
Medan tvätten tvättas väntar jag på att Ice Age 3 ska börja på fyran ;)

I onsdags, igår alltså hade vi impro på modernaklassen. Jag var helt hjärndöd, sådär så man bara vill lägga sig i en säng och slippa prestera och vara social! Men det gick ju inte så jag tog mig samman och höll mig vaken! Det blev faktiskt en riktigt bra klass ändå. Under scenframställningslektionerna (himla långt och knepigt ord det dära..., vi kan förkorta det som teater) har vi jobbat med var sin text, sonett som det kallas. Torbjörn fick höra detta och ville att vi skulle jobba med de på impron och låta tal och dans mötas. Detta var vad vi gjorde igår...och jag kan säga att det blev både komiskt, häftigt och konstigt...allt på en gång. Min sonett går såhär;

Det hörs musik men du ser ledsen ut.
Samklangen borde avla glädjestunder men du blir nedstämd, 
njutningen tar slut och du får leda av musikens under.
Men, kanske är det så att musiken misshagar dig, 
för att den verkar klandra dig, som allena, med bedrövad min flyr
från de roller livet gett oss andra. 
Som ena strängen är den andras like gör vi musik..............Shit, jag minns inte hela :( Den är väldigt fin i alla fall! Och slutar med Ensam är du ingen.


Senare på lektionen fick vi en och en improvisera dans samtidigt som vi sjöng vår favoritlåt och "piano-Torbjörn" spelade till, det blev jättefint! :)

I morgon ska vi se D2 framföra sin föreställning som de helt själva skapat, ska bli superspännande! :)

Denna helgen är extra lång eftersom det är första maj på tisdag och vi därför är lediga på måndag! På onsdag och torsdag kommer vi att sitta i teatern under förmiddagarna och se D2 och M1 göra sina RUO (Redovisning, Utvärdering, Omdöme) Som en redovisning av terminens arbete, och som underlag för betygen vi kommer att få sedan. Den 10e maj har vi våran RUO, läskigt att alla kommer sitta och kolla på oss denna terminen! :S

Slutsnackat för nu kallar tvätten!
Puss hej
Väl mött <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar