onsdag 18 april 2012

onsdag 18e april

Gokväll gokväll!


Sitter nersjunken i goa soffan framför "Berg flyttar in", äter kvällsfika och vilar mina trötta Biceps femoris (baksida lår)...:)


När jag kom hem från skolan vid halv sju påpekade Matilda att jag verkade extra glad och jag kunde konstatera att hon hade rätt, hihi :) Dagen har varit jättebra! Alla har vi bra och dåliga dagar, svårt att sätta fingret på vad som gör att vissa dagar blir bättre än andra ibland men idag handlade det nog om lärarna tror jag.
-På baletten fick jag bra korrektioner av Florin.
-På jazzen fick vi bra respons på vårt arbete med jazzrepertoaren av Julian vilket var roligt!
-På steppen körde vi på som attan, gjorde massa nya stegkombinationer och så. Vi har pratat i klassen om att vi känt oss ganska kassa på steppen, eller egentligen har vi nog mest känt att vi inte vet hur bra vi är men att det känns som att Niklas har tyckt att vi borde kunna mer än vi kan typ...Men idag, hör och häpna, säger Niklas att vi är bättre än treorna! Say again? Jo, att vi är bättre än treorna, och jag tror verkligen han menade det! Awsome :D
-På moderna hade vi en helt underbar improvisationsklass! Torbjörn gav oss nya övningar där vi jobbade tre och tre med att bland annat sätta olika känslor på rummet, jobba med mellanrummet mellan varandra och med densitet och vibrationer. Det var superroligt och jag, Julia och Hannah jobbade jättebra ihop! We rock girls! :D


I morgon blir det anatomi, repertoarträning i moderna och repertoarrep i jazzen, mycket roligt med andra ord! :D


Bild från sidan "World of Dance" på facebook, många inspirerande bilder där! :)

Bild på en dansande Audrey Hepburn från samma sida.

En häftig bild från samma facebooksida. 






Gonatt!
Väl mött <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar