måndag 2 april 2012

2a April och fiskmåndag :)

Det är veckan innan påsk och en ovanligt kort vecka. Vi har i morgon vanliga lektioner men onsdag och torsdag har vi egna studier, vilket innebär att vi kommer arbeta med vårt repertoar-projekt i jazzen, åtminstone under onsdagen. Hoppas lite på att torsdagen blir ledig för då kan jag umgås med min Marcus, tvätta och städa inför fredag då det blir tjejmiddag här i lägenheten! :D

I steppen har vi nu under våren Niklas som lärare, en av dansarna i Jeerk. Det börjar bli riktigt roligt, vi går fort framåt, gör massa nya steg och lär oss även alla roliga namn på stegen. Tex: Waltz Clog, Cramp Roll, Paddle'n'roll ,Cincinnati, Alexander, Shiggy Bop, Shim Sham Shimmy etc etc. Att sätta ord på stegen gör det mycket lättare för hjärnan att komma ihåg och hålla isär de! :)

Åh, idag samlade Hugo, rektorn, oss alla elever i teatern för att berätta att han har sagt upp sig! Han har jobbat som rektor på skolan i fem år och nu har han fått en tjänst som ansvarig för danskonsten i hela södra Sverige, en tjänst som jag tror passar honom perfekt och som han själv berättade att han inte kunde tacka nej till. Han jobbar fram till sommaren men till hösten ska en ny rektor vara insatt!. Vi ställde oss alla upp och applåderade åt honom, som ett hedrande. Man kunde se på Hugo att han blev väldigt känslosam vilket vi alla blev. Han satte handen mot hjärtat, bugade och fick svår att hålla tillbaka tårarna. Han är en så otroligt härlig person med så mycket fantastisk erfarenhet av konst och en sällsynt utstrålning som gör att man märker honom så fort han bara går förbi! Hoppas nu det kommer en person värdig att ta hans plats till hösten.






Som ni vet så älskar jag att laga mat och såklart även att äta mat, hihi. Ikväll kokade jag ihpo min första fisksoppa, slängde i lite av varje, "man tar vad man har" sa Kajsa Varg...det blev Lax och Alaska Pollock, fiskbuljong, fänkålsfrön, morot, palsternacka, haricot verts, paprika, citron, lök...eh minns knappt vad jag la i men god blev den faktiskt och det var superenkelt!!



Japp, och här sitter jag med mina s.k Smarteyes ;) Snart näst sista avsnittet av "30 grader i februari", lite kvarg med hallon på det! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar