fredag 2 december 2011

Närmar sig jul :D Men var är snön??

Hej! Det är andra advent på söndag!! :D Mys, mys, mys! Men var är snön?? Lite oroväckande tycker jag faktiskt. Ingen snö, ingen jul liksom....

Veckan har varit ovanligt lång av någon anledning! Och bra! Jag har svettats mycket! :D
Gårdagen var awsome! Hela eftermiddagen, 3 timmar ungefär, hade vi workshop med Kristine Ilum från Köpenhamn. Hon undervisade i modernt, som dominerades av golvteknik! Vi krälade och rullade på golvet mest hela tiden, det var helt fantastiskt! Jag har aldrig, och då menar jag nog aldrig haft sådan träningsvärk i mina armar och höfter!! Och mina fötter ser vanskapta ut, helt röd- och blå fläckiga av blåmärken....men det var det värt och det  är väl bara att vänja sig! Hon hade även mycket akribatik invävt i övningarna vilket var väldigt roligt att testa på! Jag hoppas vi får ha henne fler, fler gånger!

I eftermiddags drog D3 med mig och några till från klassen på "dans-kareoke", något så jäkla roligt som jag aldrig hört talas om förut! En manlig danslärare, som jag inte har namnet på, anordnar tydligen dans-kareoke på olika ställen i sverige :) Det var grymt kul alltså! Han satte igång olika musikvideos på projektor på väggen i en danssal. Med hög volym och släckta lampor dansar man som de gör på videon, antingen härmar man eller så inspireras man bara! Vi dansade bland annat till, Bad med MJ, Slutscenen i Dirty dancing och några Bollywood killar, sjukt roligt! Ett tips att göra på förfesten eller bara för att dansa loss och svettas lite!! :D

Här är länk till Kristines hemsida:

http://www.kirstineilum.com/

Ha en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar