fredag 25 november 2011

Hemma!!

RUO-veckan är slut och hälsan är i behåll! ;)
RUOn var en riktig prestationsbomb....på gott och ont! Resten av veckan var ovanligt lugn, ganska seg då vi inte hade lärare med på lektion och fick jobba på egen hand med pianist. Vissa lektioner var jättebra! Vi jobbade med musikalitet, dynamik och övade på musik för spexet men jag märker hur mycket energi jag får av att ha en lärare i rummet. Det är säkert därför bra att få testa sig och lära sig att jobba själv. Dock hade jag tyckt att det vart ett ypperligt tillfälle att hyra in en gästlärare , ha workshop eller gå på studiebesök någonstans! Det tipsar vi skolan om till nästa RUO!

Jag kom precis hem från puben i Ljungskile och är mätt och belåten! Nils, lillbrorsan, kom in i vardagsrummet med en saxofon....han har lärt sig spela saxofon under veckan jag har varit borta :O Han sålde sitt gamla X-box och köpte en saxofon av en kompis! Han e för go :D

Jag träffade min underbara modernlärare från gymnasiet, Ingrid nere på puben, såå roligt att se henne, hon är underbar! Hon är även sjuksköterska så jag passade på att fråga henne om min högerfot som jag haltar på varje morgon....Vi kom fram till att det förmodligen tyder på överansträngning/inflammation. Det är på utsidan vristen som det liksom strålan när jag rör foten efter att varit stilla en stund. Hon tipsade mig om att sova mycket så att kroppen får tid att återhämta sig och även att stretcha både vad och vrist mycket. Eftersom jag är den typen med korta, tjocka muskler så behöver jag dra ut musklerna riktigt för att inte benhinnor och senor ska bli irriterade. Att varva med kyla 2 min/tim varje timma och däremellan hålla det varmt ska jag också testa!

Nu kollar jag på Idol med Ingo och i morgon ska vi och mamma ut på långpromenix i skogen, jobba ut slaggprodukter ur hela kroppen!! På söndag är det första advent jööö, damn vad fort det går, snart jul, och snart julspex!!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar