lördag 24 december 2011

Dan före dopparedan!!

I morgon är det julafton och jag måste säga att jag tycker att julen i år känns ovanligt skön, som om man var barn igen och minsta lilla tradition blir extra viktig! Jag vet inte varför...kanske är det för att jag äntligen få vara hemma och ha lov och bara umgås med familj och vänner ..förmodligen :) Jag känner att jag har haft en extra tuff termin, många nya intryck, nya rutiner, nya vänner, nytt boende etc etc. Därför känns det också extra skönt att bara få ett par veckor hemma där allt är som vanligt och man får tid att vila och träffa de man har saknat såå! 


Alla klappar ligger under granen, rimmen är skrivna och uppesittarkvällen börjar närma sig sitt slut. I morgon åker vi vid ett-tiden till Näset i Göteborg för att fira julafton hos kusinerna med hela tjocka släkten. I år är nog nästan alla med, vi bli 29 personer om jag räknat rätt :) Det är härligt att vara många!! Speciellt när det är så många olika åldrar med. Yngsta lilla Lukas Milo fyller snart 2 år och den äldsta, mormors syster Maj, är 83, sen finns det allt däremellan :) . 


I morgon hoppas jag på att få sitta en stund i kusinernas Yacuzzi, något som jag tycker vi borde ha som ny tradition! :P

Några klappar har visst hamnat i granen också :)


Torka äpplen och apelsinskivor i varmluftsugn i 50 grader och ha som dekoration på julklapparna.


Årets julkort, en julkula att hänga i granen, syns även i granen längre upp! :)




Simon Johansson längst till vänster på bilden är från Ljungskile. Vi har sjungit en del ihop på kulturskolan i Uddevalla. I år blev han handplockad till en grupp för att medverka i Melodifestivalen. Gruppen heter Youngblood och består av fem killar som som sagt var är handplockade från olika ställen i Sverige och en från Norge. De uppträdde ikväll på bingolottos uppesittarkväll :D Ska bli roligt att se vad de mer kommer göra framöver!!   




Ha en riktigt God Jul! Ät gott, njut av lugnet och ta hand om varann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar