söndag 27 maj 2012

Sista veckan




I morgon börjar sista veckan på detta läsåret, sista veckan innan sommaruppehåll! Känns märkligt på något sätt, jag hade nog förväntat mig att året skulle kännas längre, det är nog främst vårterminen som har sprungit iväg! Direkt när det började bli ljusare på morgonen så hände något, jag liksom vaknade till och sedan har det bara rullat på. I veckan kommer vi ha vanliga klasser på förmiddagarna och på eftermiddagarna kommer vi att få se treornas slutprojekt! :D


Looooorreeen vann, är det inte helt galet eller?!!!! :D Hon är verkligen värd det, en fantastisk artist på alla sätt tycker jag! Jag och mamma hade en härlig lördagkväll ihop, vi gick med Ingo, åt supergod lax, tittade på Eurovision och jag gav mamma fot och handmanikyr som en liten morsdagpresent, hon jobbar hela helgen så det var enda tillfället att pyssla om henne på. Madre, du är bäst och hade jag varit miljonär hade jag gett dig ett drömhus, segelbåt och en ny garderob, men jag tror innerst inne att du liksom jag uppskattar mer att umgås och göra sådant vi tycker är mysigt i vardagen!



I helgen har jag verkligen passat på att vara ute i det underbara vädret, solat, solat, läst Dans-tidningar (nya tidningsnummer som vi får genom skolan och även flera gamla som mamma gett mig. En tidning som jag rekommenderar starkt, massa inspiration!) och promenerat! :D Har dock en vrickning i vänsterfoten som bekymrar mig, ska använda mina tejpningskunskaper i morgon så foten hålls i ett stabilt läge, då tror jag det ska gå bra att träna som vanligt! Och som om inte det skulle räcka.... jag som aldrig haft problem med knäna har känt under dagen, det började nog redan igår, att det smärtar i höger knä när jag ska räta ut det. Framförallt när jag varit stilla och börjar röra mig....hoppas hoppas att det bara är en liten överbelastning eller liknande så att det går över fort! Jag blev så orolig när jag sökte på internet på knäskador, det skulle kunna vara meniskskada eller sk hopparknä....men jag borde nog lugna mig lite! Det behöver ju faktiskt inte vara något allvarligt!

Veckan ska tydligen bli riktigt kylig....inte välkommet men jag är glad som har kunnat vara ute mycket i helgen och samlat sol och värme!

Kram kram och väl mött <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar