torsdag 24 maj 2012

Högsommar...!

Av vad jag minns så kan jag inte komma ihåg att maj tidigare varit såhär varmt?! Senaste dagarna har varit helt fantastiska! Skolluncherna har spenderats ute på handduk i bikini och påväg till och från skolan märker man av sommarvädret på att det är ovanligt mycket folk ute. Stans parker har blivit picknickhak, cafeérnas uteserveringar är smockfulla och det verkar som att vädret gör alla på lite bättre humör! :)

Idag hade vi pilates på morgonen. Vi satte ihop ett pilatespass med övningar för sommaren, något som jag möjligtvis kanske får för mig att lägga upp på bloggen om någon skulle vara intresserad. Många bra övningar för styrka, rörlighet och kroppsstabilitet! Jag har tänkt att jag ska lägga upp ett bra träningsschema när lovet börjat. Joggingrundor, simning, styrka yoga, pilates och förhoppningsvis lite dans är vad som står på min meny!

Vi fick idag se D3 och M3 köra en stenhård jazzklass med Gunilla i teatern, hela skolan tittade och gud vad de kämpade! De är såå grymma och herre vad inspirerad man blev av att se hur bra de är, det var riktigt taggande!! Efter lunch redovisade M2 sina sång- och textarbeten i teatern. Superfin insats!! :D
Det är alltid lika roligt att se alla fina talanger som går på skolan stå på scen och göra det de är bäst på!! :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar