söndag 13 november 2011

Äter söndagsfrukost och läser Elle.
Har läst en lång intervju med Noomi Rapace, hon verkar vara en så speciell person, och nu är hon påväg att bli världskänd! :) Hon älskar kläder, och när hon växte upp hade hon inte mycket pengar och då sydde hon om sina kläder för att de skulle bli unika. Hon känns mystisk men samtidigt lättsam och tar det lite som det kommer och är inte rädd för konflikter. Intervjun börjar med strofen "Det finns en glänta i skogen som endast kan hittas av den som gått vilse", Noomi menar att man inte ska vara rädd för mörkret, att man måste gå vilse ibland för att hitta nya öppningar. Jag har nog aldrig sett det på det viset. Men det låter rätt.

Ibland när något går fel, att jag är ofokuserad på klass eller att min kropp inte känns okej (som den sällan känns), och jag blir ledsen över det så kan jag bli orolig och ledsen över att jag blir så ledsen, det lät konstigt men aja, hur som helst så tycker jag att det var ett fint sätt att tänka, att det finns en glänta i skogen som endast kan hittas av den som gått vilse.

Igår gick jag ut med Elin Gustafsson och hennes syster Anna på Höga C, det va längesen jag var i Uddevalla och det var roligt att träffa vänner som man inte träffar så ofta längre! :) Det var en mysig, trevlig kväll!

Anna gick också dans på gymnasiet i Uddevalla, som jag, hon gick ut 07 och bor nu och pluggar i Halmstad. Hon och ett par tjejer har en dansgrupp som deltog i en koreografitävling som heter Skapa Dans koreografitävling för inte längesen och de vann först i sin region och gick vidare till riksfinalen där de vann både juryns förstapris och publikens pris! :D GRATTIS ANNA!

Här kan ni se deras bidrag;



Och här är en länk till sidan för skapa dans där man kan få tips till att skapa koreografi mm. Inspiration!!

http://www.skapadans.blogspot.com/

Ha en fin söndag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar