söndag 20 november 2011

Avslutar en fiin vecka!

Har kommit till lägenheten och jag och Julia sitter och lyssnar på musik och pratar.
Veckan som varit har känts toppen! Jag känner som att jag och min kropp arbetar tillsammans, på ett sätt som det inte känts tidigare. Det har varit jätteskönt! Äntligen lite medgång på denna väg jag gett mig in på. Jag hade övat jättemycket på steppen inför förra veckan och det gav resultat, jag satte alla steg och det blev så mycket roligare då! Jag har ett nytt mål, att så mycket det bara går vara förberedd inför varje lektion, ett viktig mål som inte är speciellt svårt att uppnå eftersom det inte kräver mycket tid men som ger bättre motivation, självförtroende, säkerhet och som gör det enklare att ta ut alla rörelser och då kunna tänka på uttrycket istället.
Detta gäller ju allt iprincip, är man förberedd så bli allt mycket roligare och både fokus och motivation går upp!

Jag tror att det var på grund av att jag var förberedd denna veckan som jag svettades så mycket som jag inte gjort sedan första veckan...alltid lär man sig något nytt, tänka sig!


På tisdag har vi RUO, jag tror det står för Redovisning, Utverdering, Omdöme. RUO går ut på att varje klass, var för dig, i teatern redovisar vad man hittills gjort på de olika klasserna. Vi har 45 min Jazz, 45 min, Balett, 45 min Modern och 30 min Stepp. Varje elev får sedan ett individuellt samtal med varje lärare för att se vart i sin utvecklingskurva man ligger och vart lärarna förväntar sig att man nu bör ligga. Vi får även betyg i varje ämne, IG-VG, det är tydligen väldigt svårt att få VG i ettan, tänk om man skulle få IG......ne fy, det blir till å verkligen träna på övningarna i morgon så jag är förberedd, som sagt var :D

Nu ska jag ta en kopp te och fylla i lite papper till försäkringskassan, yeah!

Jag har spelat Ellie Goulding- The Writer hela helgen så det får avsluta en jättefin vecka!


__________________________________________________________________
Bild från Cypern i maj i år :)

Firade 2år i fredags på O'Leary's, en härlig kväll!!
Tova och jag :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar