torsdag 9 februari 2012

Veckan innan sportlov

Hemkommen från skolan, svettig och mör! :P Idag hade vi vår tredje anatomilektion, jag älskar anatomi! Jag tycker det är så sjukt intressant hur kroppen fungerar, hur allt hänger ihop och samarbetar. Anatomi och dans går hand i hand, det har jag förstått mer och mer! Det är superviktigt att kunna förstå hur ens kropp är uppbyggd, hur den reagerar på träningen och hur den bygger upp muskler. Som grädden på moset har jag fått låna Matildas underbara anatomibok (läkarlinjen vet ni ;) ) som jag dyker ner i på kvällarna!



På jazzen gör vi just nu en grymt härlig korre, den är lyrisk och kräver att man uttrycker mycket känslor och lever sig in i musiken. Efter dagens jazz rann svetten lite mer än vanligt tack vare att den goa dansen, såå när man bara ger allt man har men aldrig blir trött liksom. Julian brukar växla mella två låtar men denna dansade vi till idag:


Igår kväll såg jag M1 när de redovisade sina duetter som de jobbat med under hösten fram tills nu. De är såå duktiga! Jag är väl blödig av mig men jag tror att det var fler än jag som fick tårar i ögonen när flera av de sjöng, TACK M1 ni är awsome!

Btw, fick se detta på hemsidan; workshop med King Aus som var dansaren i Loreens låt på melodifestivalen, äre inte sjukt eller, tråkigt att jag inte kan gå men passa på ni!!! Han verkar grymt bra! :D

King Aus workshop anmäl här

Ikväll ska jag och Matildis laga pasta med tomat- och basilikasås och bacon, mums! Sedan ska jag packa väskan för i morgon då jag  kl 15 efter danshistorian ska ta tåget till min finaste i Jönköping!! Det var fem veckor sen vi sågs nu....herre!! Jag har flyttat, han har flyttat, jag har varit sjuk och han har haft bandymatcher, men nu äntligen! :D

 Men först en välbehövd dusch!

Väl mött!

1 kommentar:

  1. Oh fem veckor... hoppas ni har ett mysigt lov tillsammans!!
    Vad kul Elsa att du bor i Majorna!! Mina gamla trakter, mysigt där, mycket har ändrats genom åren till ännu bättre känns det som:) Kul att se lite från lägenheten och kul att läsa ikapp här inne:) Kram kram

    SvaraRadera