tisdag 10 januari 2012

Terminstart!

Första dagen på terminen kändes både härlig och konstig! Det kändes konstigt att vara tillbaka i det som var vardag innan lovet och att träffa alla igen, men det var också väldigt roligt! :) Vi hade balett en timme, sen modern med Torbjörn som berättade om Humphrey-tekniken som vi kommer att ha en del denna terminen ska bli jätteroligt!), på modernalektionen gjorde vi improvisation. Efter lunch hade vi jazz, vi nötade piruetter hur länge som helst men till slut satt de faktiskt ;), sist hade vi stepp, vi lärde oss en fortsättning på våran uppvärmningskombination som var jättesvår men Rebecca tyckte vi var duktiga som fixade den! Under steppen kände jag mig sjuk igen och var nära på att gå hem..kändes som jag hade feber och började få jätteont i huvudet...:(

Jag var sjuk sista veckan på lovet och efter gårdagen så sa kroppen till mig "du kan ju för f*n inte köra 150% när du inte blivit frisk än!!!" och det är sååå typiskt mig! Så nu är jag hemma idag.....gaaaah jag hatar det!!! Varför blir jag sjuk, jag vill ju sätta igång nu, jag ska ju bli grym denna terminen!!! :(

Jag får väl bara besluta att vara hemma tills jag blir helt frisk och sen hålla mig frisk till sommaren!!! Jag lever iaf på känslan av att jag kom igår med ett färdigt och snyggt Jazzhistoria- arbete att lämna i handen på Julian!! ;) Kändes toppen verkligen! Jag satt väldigt länge med arbetet sista dagarna på lovet men det var roligt. Jag lärde mig såå mycket genom att forska lite kring jazzens historia och de personer som utvecklat jazzen som dansstil!! Jag skulle kunna försöka få in mina texter här på bloggen så kan ni få lite inspiration och, som jag, se att jazzdansen är så mycket mer än den jazzen man ser idag. :)




Cyd Charisse! Kan man ha snyggare ben?? Avundsjuk! :P






Jag kan också meddela att jag ska göra en flytt om ett par/tre veckor!! Matilda Gottlander, min underbara vän har fått en stor studentlägenhet i Johannebergsområdet, säger jag som inte kan Göteborg... än men snart :P, och hon ringde mig i söndags kväll och erbjöd mig en plats i lägenheten!! :D Jäää Jag har inte sett den än men när jag blivit frisk så ska jag ta mig dit och titta på den, och ta kort så ni får se!! :) Spännande!!!

Jag och Matilda på min studentbal!

Jag och Matilda på hennes studentbal, Matildan vacker som en dag <3

Ett par år sen kanske...vet inte :P

Längesen...:)

Skolavslutning i nian! :D <3





Nu ska jag gå och snyta mig!

Väl mött <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar