onsdag 18 januari 2012

Håller tummarna!

Är hemma och är sjuk igen.....sååååå jobbigt!! Har varit hemma typ sen skolstaren men det börjar vända, tar bara en jäkla tid...min näsa är sårig, hjärnan trött och kroppen vill bara dansa!!

Lyssnar på P3, Morgan och Christer svarar på konstiga frågor. De får mig trots allt på bra humör!! Ska snart ta mitt pick och pack och åka ner till Götet och bo hos Julia tills helgen då jag och familjen ska ner till Simrishamn/Brantevik på släktträff, ska bli trevligt!! Jag tänkte i morgon börja försiktigt och se om förkylningen gett sig, håller tummarna!!

Ska kolla på nya lägenheten också, förkylningen har skjutit fram allt....nu vill jag sätta igång igen! Jag pratade med Hugo(rektorn) igår och han lugnade mig, bad mig att ha bättre tålamod med förkylningen, det är viktigt att bli frisk. Det var väldigt skönt att ha pratat med honom. Eftersom jag varit sjuk i flera omgångar sedan jag började på BA så känns det som att lärarna kan ha fått en bild av mig som jag inte tycker stämmer med hur jag egentligen är! Men efter samtalet med Hugo så kändes det inte lika jobbigt!! :)Att man är borta pga sjukdom är antagligen vanligare än jag trott, speciellt i denna årstid!

Jag pratade med vårcentralen här i Ljungskile, är förmodligen den bästa vårdcentralen i Sverige :D man får tid direkt, de är superduktiga och trevliga, de gav mig goda råd för att bli frisk.

- Vid långvarig snuva/täppt näsa använd Rhinocort nässpray.
- Ta korta promenader i frisk luft (att bara sitta/ligga inne gör att näsa och bihålor täpps igen och kan dra ut på tillfrisknandet.
- Skölj näsa med koksaltlösning (detta gör jag även då och då i förebyggande syfte) med en nässköljare som heter Nasaline och finns på apoteket.
- Drick mycket vatten


Nu ska jag få i mig lite lasagne! :)

Väl mött

Foto av Peter Ljunggren från fotograferingen i höstas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar