tisdag 31 januari 2012

Inflyttad!!! :D


Hejsan!!

Sitter i fina lägenheten i mysiga soffan med min bästa bästa Matilda och dricker te och kollar på Top Model Sverige, känns underbart! Jag flyttade hit grejor i lördags med mamsi, jobbade i Ljungskile i söndags, åkte tillbaka hit i söndags kväll och har nu sovit här två nätter och vaknat här två mornar. När jag tänker efter så känns det längre än så! 

Efter skolan idag handlade jag på ica som ligger ungefär 100m hemifrån, fett lyxigt ;), och sen lagade jag smarrigaste tacopajen ever, den första jag lagat faktiskt och den blev riktigt god! Jag bokade även min första tvättid nånsin, allting känns härligt nytt! :D 

Matildan är så sjukt duktig! (Det har hon alltid varit iofs!!!! :D) Hon har suttit med näsan rakt nere i sina böcker om histologi hela dagen medan jag som hade ett antal saker planerade fastnade i köket mest hela kvällen..tiden går så fort....får bli att ta tag i i morgon! ;)

En positiv överraskning var att det tar kortare tid än väntat att ta sig till skolan, känns som att skolan och lägenheten ligger på var sin sida av stan men ändå tar det ungefär 30 min till skolan, inte alls farligt!! :)

Kommande helg ska jag hänga här i G, ta det lugnt, gå på schlagerkväll hos Zara i klassen, utgång med Matilda och bekanta mig med de nya omgivningarna! Kanske ta lite fina bilder om det blir bra väder! :)

Mmmmm tacopaj!!

Jag gör ett ganska kort inlägg men kommer blogga mer framöver när jag landat och kommit in i rutinerna  :)

Här sitter vi nu i den goa soffan i storarummet! :



Jag måste lägga in en film från när jag, Elin och Hanna  i höstas framförde Ca Vita (vårat projektarbete från gymnasiet) på Bröstcansergalan på folkets hus i Trollhättan. Hanna upptäckte den på youtube nyss. Ta en titt! :D




Kommer inlägg senare i veckan!! 
Väl mött! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar